טיפול בפציעות ספורט

היתרונות בהתייעצות עם אורטופד פציעות ספורט

מיהו אורתופד ספורט ומהם היתרונות הנלווים להתייעצות עימו בנושאים אורתופדיים גם במקרים בהם אינכם ספורטאים מקצוענים או חובבנים. 

פציעות ספורט הן הגדרה כוללת לכל סוגי הפציעות עימן מתמודדים ספורטאים מקצוענים לאורך כל שלבי הקריירה שלהם, כאשר פציעת ספורט כזו או אחרת עלולה להתרחש הן כתוצאה מחבלה גופנית (טראומה) במהלך משחק פעיל ו/או אימון או כל פעילות גופנית, והן על רקע פעילות ועומס/שימוש יתר. בין פציעות הספורט הנפוצות נכללות פציעות כמו: קרע במניסקוסקרע ברצועה הצולבת, פריקות כתף, פריקת פיקה, שחיקת סחוס, שברי מאמץ, דלקות גידים (דלקת בגיד אכילס, מרפק טניס, דורבן ועוד), תסמונת מדור במאמץ ועוד. פציעות אלו עלולות להתרחש גם מחוץ למגרש הספורטיבי והן נפוצות גם בקרב כלל האוכלוסייה. 

מיהו אורתופד ספורט?

אורתופד ספורט הוא אורתופד מומחה שסיים התמחות בכירורגיה אורתופדית והינו גם בעל התמחות בתחום של רפואת ספורט אורתופדית אותה רכש לאחר תקופה נוספת של התמחות על בתחום זה. במסגרת רפואת הספורט האורתופדית מטפלים בכל סוגי פציעות הספורט הנפוצות בקרב ספורטאים מקצוענים וחובבנים כאחד. התחום של רפואת ספורט אורתופדית עוסק בכל סוגי פציעות ספורט בברך, בירך בכתף, בקרסול ובעצם בכל אזור במערכת השריר-שלד שהנפגע בפעילות ספורט/פעילות גופנית. בשנים האחרונות, תחום רפואת הספורט האורתופדית נחשב לאחד מתחומי הרפואה המתפתחים ביותר וזאת לנוכח שילובם של טיפולים חדשניים המייתרים בחלק מהמקרים את הצורך בהליך ניתוחי לצרכי טיפול בפציעות ספורט, כאשר חלק מהטיפולים מבוססים על תהליך הריפוי הטבעי של הגוף באמצעות מה שמכונה: טיפול אורתוביולוגי, וזאת לצד שיטות ניתוחיות מתקדמות, לרוב בגישת הניתוח הזעיר פולשני הממזערת את הנזק לרקמה הפגועה ככל שניתן. 

אם כך, מהם היתרונות בהתייעצות עם אורתופד פציעות ספורט?

פציעות ספורט מכל סוג, בין אם אירעו בספורטאים מקצוענים או חובבנים, או בקרב כאלה שאינם ספורטאים, מומלץ שיטופלו על ידי אורתופד מומחה בעל התמחות בתחום רפואת הספורט האורתופדית וזאת לנוכח מספר סיבות מרכזיות כגון:

  • ידע רפואי מורחב בכל הנוגע לכל סוגי פציעות הספורט 
  • ניסיון מעשי בהליכי אבחון הנדרשים לצרכי התאמת הגישה הטיפולית לפציעות ספורט כאלו ואחרות
  • היכרות מעמיקה עם תחום הטיפולים החדשניים המוצעים לספורטאים מקצוענים המתמודדים עם פציעות ספורט כאלו ואחרות
  • היכרות והבנה של תהליכי הטיפול והשיקום המאפשרת תכנון וליווי מתאים של תהליכי הטיפול ותהליכי שיקום ייעודיים לכל פציעה

ועוד יתרונות נוספים המאפשרים לכם לעבור אבחון יסודי ולבחון את כל קשת דרכי הטיפול האידיאליים ביותר לפציעת הספורט עימה אתם מתמודדים. 

בחירת אורתופד ספורט מומחה – כיצד? 

היוועצות עם אורטופד ספורט מומחה, גם לאילו מביניכם שאינם ספורטאים מקצוענים או חובבנים, מומלץ שתעשה לאחר בירור מקדים בנוגע לזהותו של האורתופד, כאשר בין יתר הפרמטרים לבחירה של אורתופד ספורט מומחה תוכלו למצוא: וותק וניסיון מקצועי – רפואי בתחום רפואת ספורט אורתופדית, היקף הטיפולים המוצעים לכם על ידי האורתופד, הידע המקצועי העומד לרשותו בתחום הטיפולים החדשניים וכדומה.

מאמרים נוספים
קרע רצועה צולבת אחורית (PCL)
uncategorized

קרע רצועה צולבת אחורית (PCL)

ד"ר ליאור לבר  – Dr. Lior Laver הוא מומחה בכירורגיה אורתופדית ורפואת ספורט אורתופדית, אורתופד ספורט מומחה ואורתופד ברכיים מומחה, בעל ניסיון רב בניתוחים לשחזור הרצועה

אורתופד ספורט באזור נתניה והסביבה
פציעות אורטופדיות

אורתופד ספורט באזור נתניה והסביבה

ספורט מועיל וחשוב לבריאותנו, אולם פעילות מאומצת ללא בקרה או ספורט מקצועי, עשויים לייצר עומס חריג על מערכת השלד והשרירים ולהוביל לפציעות ספורט. ספורטאים חובבים