מרפק טניס שלא עובר

מרפק טניס שלא עובר – מה ניתן לעשות?

מתמודדים עם מרפק טניס שלא עובר לאורך זמן? לפניכם מספר חלופות טיפוליות לבעיית מרפק טניס

המונח הרפואי של "מרפק טניס" הוא LATERAL EPICONDYLITIS (דלקת בגידים הצדדים של המרפק), וזאת אף על פי שתופעת מרפק טניס אינה מתפתחת בהכרח כתוצאה ממצב דלקתי בגידים.

ברוב המקרים, תופעת מרפק טניס מתפתחת בעקבות מאמץ ממושך ועומס יתר על שרירי וגידי האמה, בייחוד המיישרים, והיא עשויה להוביל לכאב כרוני המופיע בחלק החיצוני של האמה באזור שבין המרפק לשורש כף היד.

לעתים יופיעו גם מאפיינים דלקתיים ובמקרים כרוניים עלולים להתפתח שינויים מבניים באזור החיבור של הגידים המיישרים למרפק.

כאב זה עשוי להיות חד ותדיר ובמקרים מסוימים הוא יופיע רק בזמן פעולה סיבובית של האמה או במצבים בהם מרימים או מכופפים את האמה.

תופעת מרפק טניס היא תופעה שכימה ממנה סובלים אחד מכל 25 איש ברחבי העולם, כאשר נשים וגברים בסביבות גיל 40 עד 60 סובלים יותר מהבעיה.

חשוב לציין שברוב המקרים, תחושת הכאב הנלווית לתופעת מרפק טניס חולפת מאליה תוך 6 עד 24 חודשים. 

מרפק טניס שלא עובר
מה ניתן לעשות עם מרפק טניס שלא עובר?

מה ניתן לעשות אם מרפק טניס לא עובר?

טיפול שמרני במרפק טניס מבוסס על נטילת משככי כאבים, הימנעות מפעולות ממושכות ו/או מחזוריות הגורמות להפעלת לחץ על שרירי האמה והמפרק, נטילת תרופות נוגדות דלקת, טיפולי פיזיותרפיה, הזרקה של זריקת סטרואידים ישירות למוקד הבעיה במקרים בהם מדובר בכאב עז ותדיר וכן זריקות ביולוגיות – זריקות PRP, לרוב תחת הנחיית אולטראסאונד.

בחלק גדול מהמקרים, הטיפול השמרני מסייע להפחתת תחושת הכאב הנלווית לתופעת מרפק טניס והוא עשוי לסייע לאורך כל התקופה בה אתם מתמודדים עם מרפק טניס. 

התאמת הטיפול בתופעת מרפק טניס חייבת להיעשות לאחר תהליך אבחון על ידי אורתופד מומחה, כאשר אופי וסוג הטיפול נקבע בהתאם לחומרת הסימפטומים ובהתאם ליכולת התנועה של המרפק.

תהליך האבחון כולל בדיקה גופנית ייעודית ובמקרים מסויימים גם בדיקת אולטראסאונד. MRI שמור לרוב למקרים כרוניים בהם יש ספק לגבי האבחנה. 

עוד דברים שניתן לעשות במצבים בהם מרפק טניס לא עובר? 

במקרים בהם תופעת מרפק טניס אינה חולפת מאליה לאחר שנה עד שנתיים של טיפול שמרני ואף יותר, ניתן לשקול הליך ניתוחי במסגרתו מבצעים הטרייה של מאחז הגידים המעורבים על מנת להקל על הכאב ולהפחית באופן משמעותי את תדירות הסימפטומים.

ניתן כיום לבצע את הניתוח במרפק טניס שלא עובר בגישה הזעיר פולשנית (ארתרוסקופית) בדומה לנעשה בארתרוסקופית כתף . 

רוצים לדעת יותר על טיפולים חדשניים לתופעת מרפק טניס שלא חולפת? צרו קשר כאן עוד היום עם ד"ר ליאור לבר, אורתופד ספורט מומחה בעל התמחות בכירורגיה אורתופדית ופציעות ספורט.

 קראו גם: אורטופד פרטי מומלץ

מאמרים נוספים
קרע רצועה צולבת אחורית (PCL)
uncategorized

קרע רצועה צולבת אחורית (PCL)

ד"ר ליאור לבר  – Dr. Lior Laver הוא מומחה בכירורגיה אורתופדית ורפואת ספורט אורתופדית, אורתופד ספורט מומחה ואורתופד ברכיים מומחה, בעל ניסיון רב בניתוחים לשחזור הרצועה

אורתופד ספורט באזור נתניה והסביבה
פציעות אורטופדיות

אורתופד ספורט באזור נתניה והסביבה

ספורט מועיל וחשוב לבריאותנו, אולם פעילות מאומצת ללא בקרה או ספורט מקצועי, עשויים לייצר עומס חריג על מערכת השלד והשרירים ולהוביל לפציעות ספורט. ספורטאים חובבים