היתרונות של מומחה בארתרוסקופיית ירך

היתרונות של מומחה בארתרוסקופיית ירך

מהי ארתרוסקופיית ירך? באיזה סוגי בעיות היא מטפלת ומהם היתרונות של מומחה לארתרוסקופיית ירך? על כך ועוד בעמוד שלפניכם. 

בעיות במפרק הירך מחייבות במקרים מסוימים התערבות כירורגית, כאשר השיטה המומלצת ביותר לצורך כך היא במסגרת ניתוח זעיר פולשני המכונה ארתרוסקופיית ירך.

הליך כירורגי זה מאפשר אבחון וטיפול במגוון רחב של בעיות במפרק הירך והוא מיושם באמצעות חתכים זעירים באזור הירך המאפשרים החדרת מצלמה למפרק הירך ומכשור ייעודי נוסף המיועד לצרכי ביצוע הפעולות הניתוחיות הנדרשות במפרק. 

סוגי בעיות הניתנות לטיפול באמצעות ניתוחי ארתרוסקופייה של הירך 

ניתוחי ארתרוסקופייה של מפרק הירך מאפשרים טיפול במגוון רחב של בעיות בתוך ומסביב למפרק הירך, וביניהם: תסמונת תפס של מפרק הירך הנקראת גם תסמונת צביטה בירך (Femoro-acetabular Impingement = FAI), קרעי לברום בירך, פגיעות סחוס בירך, קרע בגידים המרחיקים של הירך (הגידים הגלוטאליים) ומצבי דיספלזיה גבולית של מפרק הירך.

ההליך הכירורגי של ניתוחי ארתרוסקופיה של הירך מאפשר למעשה גישה לתוך מפרק הירך והגעה לאזור שבין ראש הירך והאצטבולום (השקע באגן מולו ראש הירך ממוקם), ולכן ניתן לבצע מגוון רחב של פעולות ניתוחיות במפרק הירך עצמו בצורה המדויקת ביותר.

בין יתר הפעולות המיושמות במסגרת ארתרוסקופיית ירך ניתן למצוא: תיקון של קרע לברום בירך, הטרייה וייצוב של קרעי לברום שאינם ניתנים לתפירה, הסרת עצם בולטת מאזור המעבר בין ראש – צוואר הירך (CAM), הסרת עצם בולטת משולי מפרק הירך (PINCER), טיפול בבעיות סחוס במפרק הירך, הזרקת תאי גזע למפרק הירך, שחזור לברום והוצאת גופים חופשיים ו/או גידולים שפירים ממפרק הירך. 

מהם היתרונות של מומחה בארתרוסקופיית ירך? 

ארתרוסקופייה של הירך נחשבת לתחום טיפולי מתקדם מסוגו, ולכן, קיימת חשיבות רבה להכשרתו של הרופא המטפל.

בחירה במומחה בארתרוסקופיות ירך תבטיח לכם את היתרונות הבאים: אבחון מדויק של הבעיה ממנה אתם סובלים באזור מפרק הירך, תכנון מיטבי של תכנית הטיפול ובמידת הצורך – של ההליך הניתוחי, נסיון ושימוש במכשור יעודי המאפשר ביצוע מדויק של ההליך הניתוחי, ויתרה מכך, תכנון מיטבי של ההליך השיקומי בהתאם לסוג הבעיה שטופלה. 

ד"ר ליאור לבר – מומחה בארתרוסקופיות ירך ושימור מפרק ירך

ד"ר ליאור לבר הוא מומחה בכירורגיה אורתופדית ורפואת ספורט אורתופדית בעל נסיון רב בכל הנוגע לתחום ניתוחי הארתרוסקופייה – הניתוחים הזעיר פולשניים, וכן מומחה בטיפול בבעיות מפרק ירך במבוגרים צעירים, בארתרוסקופיות ירך וכל תחום שימור מפרק הירך.

ד"ר לבר רכש ניסיון רב בארתרוסקופיית ירך במסגרת עבודתו בחו"ל במרכזים הרפואיים מהמובילים בעולם בתחום ארתרוסקופיות הירך.

ד"ר לבר, כיאה למומחה בארתרוסקופיית ירך, מנהל כיום את השירות לארתרוסקופיות ירך ושימור מפרק ירך בבית החולים הלל יפה בחדרה, זאת לצד עבודתו כרופא בכיר ביחידה לטיפול בפציעות ספורט בבית החולים. 

כאורטופד מומחה בתחום רפואת הספורט ופציעות ספורט, ד"ר ליאור לבר, מטפל במאות מקרים בשנה של פציעות ספורט שרבות מהן מחייבות התערבות כירורגית, כאשר הידע הרפואי מקצועי אותו הוא רכש בארץ ובחו"ל בתחום הארתרוסקופיות בכלל ובתחום הארתרוסקופייה של הירך בפרט, מאפשר למטופלים לקבל את כל היתרונות של מומחה בארתרוסקופיית ירך, החל משלב האבחון המקדים של הבעיה, דרך התאמת תכנית טיפול ובמידת הצורך, פתרון הבעיה באמצעות ניתוח זעיר פולשני ועד להתוויית תכנית שיקום הנמשכת מספר חודשים.

התאמת תכנית הטיפול של ד"ר ליאור לבר מבוססת על ניסיון רב שנים בתחום הטיפול בפציעות ספורט בכלל ובבעיות במפרק הירך בפרט.

מאמרים נוספים
קרע רצועה צולבת אחורית (PCL)
uncategorized

קרע רצועה צולבת אחורית (PCL)

ד"ר ליאור לבר  – Dr. Lior Laver הוא מומחה בכירורגיה אורתופדית ורפואת ספורט אורתופדית, אורתופד ספורט מומחה ואורתופד ברכיים מומחה, בעל ניסיון רב בניתוחים לשחזור הרצועה

אורתופד ספורט באזור נתניה והסביבה
פציעות אורטופדיות

אורתופד ספורט באזור נתניה והסביבה

ספורט מועיל וחשוב לבריאותנו, אולם פעילות מאומצת ללא בקרה או ספורט מקצועי, עשויים לייצר עומס חריג על מערכת השלד והשרירים ולהוביל לפציעות ספורט. ספורטאים חובבים