טיפול בפציעות ספורט

טיפול בפציעות ספורט

פציעות ספורט הן הגדרה כוללת לכל סוגי הפציעות המתחרשות עקב פעילות ספורטיבית כזו או אחרת והן מסווגות לשני סוגי פציעה עיקריים:

האחת, פציעה כתוצאה משימוש יתר או עומס יתר, והשנייה, פציעה טראומטית או חבלתית.

כמעט כל אדם העוסק בפעילות ספורטיבית באופן חובבני או מקצועי, עלול להתמודד עם פציעת ספורט כזו או אחרת שמן הסתם גם תצריך טיפול בפציעות ספורט. 

מהן פציעות ספורט הנגרמות עקב שימוש יתר או עומס יתר? 

מאמץ יתר או עומס יתר על איבר או איברים מסויימים במהלך פעילות ספורטיבית עלול לחשוף את האדם העוסק בפעילות הספורטיבית לפציעות ספורט הנגרמות כתוצאה מירידה ביכולות של הגוף ואותה רקמה בגוף החשופה לאותו עומס, להתמודד עם העומס המתמשך.

בין סוגי פציעות הספורט הנכללות בקטגוריה זו של פציעות נכללות פציעות ספורט נפוצות כגון: דלקות גידים שונות כמו דלקת בגיב האכילס, דלקת בגיד הפיקה או פריקת פיקה בברך, המסטרינגס או מרפק טניס שלא עובר, פציעות מפשעה שונות, שחיקת סחוס, שברי מאמץ, ועוד.

הכאבים במקרים כמו מרפק טניס שלא עובר, יכולים להופיע באופן הדרגתי ולהתגבר, או לחילופין להופיע באופן חריף ופתאומי, למרות שהמנגנון שגרם להן הוא מתמשך ונובע מעומס יתר או שימוש יתר.

מהן פציעות ספורט טראומטיות/חבלתיות?

פציעות ספורט טראומטיות עלולות להתרחש בעקבות מנגנון חבלתי לאיבר מסויים תוך כדי הפעילות הספורטיבית ומסיבות אשר אינן תלויות במצבו הגופני של האדם העוסק בפעילות, לרבות, נפילה, תנועה סיבובית, משיכה, חבטה, נחיתה לא טובה וכדומה.

בין היתר סוגי הפציעות הטראומטיות הנפוצות בקרב העוסקים בפעילויות ספורטיביות ניתן למצוא פציעות כגון: קרע במיניסקוס או קרע של רצועה צולבת בברך, נקע בקרסול, קרע בשריר, פריקת כתף, שבר קלוויקולה (שבר של עצם הבריח) ועוד. 

בשני סוגי הפציעות העיקריים – פציעות ספורט עקב עומס או שימוש יתר ופציעות ספורט טראומטיות/חבלתיות, חלה פגיעה ממשית ביכולות הביצועיות של האדם העוסק בפעילות ספורטיבית, ובשני המקרים קיימת חשיבות רבה לקבלת טיפול בפציעות ספורט באמצעות אורטופד המתמחה בטיפול  בפציעות ספורט. 

טיפול בפציעות ספורט

ד"ר ליאור לבר – אורטופד פרטי מומחה ברפואת ספורט וטיפול בפציעות ספורט 

ד"ר ליאור לבר הוא אורטופד ספורט מנתח – אורטופד פרטי, בעל ניסיון רב בטיפול ועבודה מול ספורטאים מענפי ספורט שונים המתמחה בכל סוגי הארתרוסקופיות (ברך, ירך, כתף וקרסול) ובטיפול זעיר פולשני בפציעות ספורט שונות.

טיפול בפציעות ספורט במסגרת מרפאתו של ד"ר ליאור לבר תאפשר לכל אחד ואחת מביניכם המתמודד עם פציעת ספורט כזו או אחרת, להיחשף לשיטות הטיפול המתקדמות ביותר בענף הרפואה, וביניהן:

טיפולים חדשניים בפגיעות ברך מורכבות, טיפולים אורתו-ביולוגיים מתקדמים לפציעות ספורט (הזרקת PRP, הזרקת תאי גזע, טיפולי אולטראסאונד פולשניים), שיטות ארתרוסקופיות מתקדמות לכל המפרקים, פתרונות חדשניים לטיפול בבעיות סחוס ושינויי ציר של הגפה התחתונה, ארתרוסקופיות ירך ועוד.

ד"ר לבר מאמין בראיה הוליסטית ובסינרגיה טיפולית בין תחומי טיפול שונים בפציעות ספורט, כמו פיזיותרפיה ושיקום ספורטיבי הן בתהליך הטיפול השמרני והן בתהליכי שיקום לאחר ניתוח או פעולה פולשנית.

במסגרת הטיפול בפציעת ספורט, ד"ר ליאור לבר שם דגש על התאמת טיפול אינדיבידואלי לכל מטופל ויישום שיטות טיפוליות שונות המותאמות לסוג הפציעה ממנה אתם סובלים, וביניהן:

טיפול בפציעות ירך שונות (קרע בלברום ירך , תסמונת צביטה בירך – Femoroacetabular Impingement), פציעות ברך (טיפול בקרעי מניסקוס, שחזור רצועות בברך, השתלת מיניסקוס), כתף וקרסול, וטיפולים אורתו – ביולוגיים (PRP, טיפול בתאי גזע) המהווים פריצת דרך בתחום הטיפול בבעיות אורתופדיות הנובעות כתוצאה מפציעות ספורט שונות, פגיעות סחוס ושחיקת סחוס. 

לאורך 15 שנות הניסיון הרפואי העומד לרשותו, טיפל ד"ר ליאור לבר בהצלחה יתרה במאות ספורטאים מקצועיים לצד מאות ספורטאים חובבנים אשר סבלו מפציעות ספורט שונות. לפרטים נוספים על טיפול בפציעת ספורט לחצו כאן

מאמרים נוספים
קרע רצועה צולבת אחורית (PCL)
uncategorized

קרע רצועה צולבת אחורית (PCL)

ד"ר ליאור לבר  – Dr. Lior Laver הוא מומחה בכירורגיה אורתופדית ורפואת ספורט אורתופדית, אורתופד ספורט מומחה ואורתופד ברכיים מומחה, בעל ניסיון רב בניתוחים לשחזור הרצועה

אורתופד ספורט באזור נתניה והסביבה
פציעות אורטופדיות

אורתופד ספורט באזור נתניה והסביבה

ספורט מועיל וחשוב לבריאותנו, אולם פעילות מאומצת ללא בקרה או ספורט מקצועי, עשויים לייצר עומס חריג על מערכת השלד והשרירים ולהוביל לפציעות ספורט. ספורטאים חובבים